Tuesday, September 22, 2009

Raya...

Selamat ari raya ke 3 buat semua. Tader yg menarik rasanya raya tahun nie. Sekadar ada sedikit bual bicara antara aku ngan mak aku. So far semuanya dapat berkumpul jugak la tahun nie walau ada yg datang lewat. Adek bradik aku 9 orang sumanya ada. Anak buah aku 11 orang pun sumanya ada. Adek2 ipar aku 3 orang, akak ipar 2orang ngan abg ipar sorang. Satu umah sumbat 27 orang, hamek ngko.. betulnya beraya :))

Raya pertama aku ngan suma2 nie dok serbu rumah family adik2 ipar, abg ipar.. bayangkanlah skali konvoi gi beraya 27 orang skali jalan. mau tak terkujat tuan umah. So far raya pertama dapat pergi ke 4 buah rumah sahaja. Mood macam tak brapa ok nak gi bebanyak rumah.

Raya ke2, sepanjang hari aku dok kat umah.. bangun tdo jer dah dekat tgh hari.. dok umah sepanjang hari dok ngadap pc. Bila tiba malam hari aku demam lak. Takleh tdo..nak dekat kul 5 pagi baru aku terlelap kot. Batuk2.. demam. dan sedikit rasa tak selesa serta sesak nafas.. Lain macam lak rasa.. cam scary pun ada.

Raya ke 3, bangun awal lak arini walaupun tdo nak dekat kul 5, kul 7 lebih dah terjaga tapi nak try tdo balek tak boleh, kesukaran bernafas.. rasa cam nak kena gi jumpa doktor pasnie. Dan kebetulan umah aku ada buat kenduri doa selamat sempena adk aku yg baru jer bersalin dan sorang lagi yg bakal bersalin. Nie masa tgh post menda nie aku sebenarnya sedang menunggu si Aujinz on the way ke umah aku. Ada gak kawan datang beraya :)

Raya tak abes lagi.. tapi nie jer dapat aku citer dulu buat masa nie. Jumpa lagi lenkali :)

5 comments:

Aujinz said...

iyer iyer.. terima kasih kang..ajak aku makan kat umah.. sedap lauk..nyesal plak aku x tambah...ekekeke

Cae said...

man, kau pegi la klinik man.

Mr_Aries said...

aujinz : rugi tolak rezeki depan mata...

cae : klinik kat sini tutup.. maleh nak kuar gi carik.. nanti la kalau sempat aku singgah..

Aujinz said...

aku sorang..segan ler..kalau ramai ramai aku tak tolak rezeki..keh keh keh...

Mr_Aries said...

hahahaha.. tapi skang nie ramai ke kurang ke.. kena ejas sket.. miahahahahahah :))