Tuesday, February 23, 2010

Masai...

Apabila masai itu melanda diri..
Aku termenung jer sendiri sendiri..
Ari2 keje aku pun kena berdiri..
Lepas tu main snooker pun berdiri..

Apabila masai itu melanda diri..
Aku bedal roti canai mamak kuah kari..
Tapi bangla dok seblah bau hangit tak terperi..
Nak jer aku blah trus berlari..

Apabila masai itu melanda diri..
ermm..apabila masai itu melanda diri.. :| :|
I just stay in silent..

Thursday, February 18, 2010

Wednesday, February 17, 2010

AAAaaaAAAaaaAAAaa

Nothing much to say anyway, ada masanya kita rasa teruja hidup dalam tekanan. Lebih2 lagi bila kita dapat selesaikan apa yg buatkan kita dalam tekanan tue. Tapi kekadang kalau terlebih sangat tekanan dan terlalu sangat kita fikirkan, bleh semak dan masai jadiknya.

Pejam celik pejam celik, dah bulan 2. Iskk.. apa lak pejam celik pejam celik, asyik sama jer ayat. tukar japs..
Makan tdo makan tdo.. tup tup dah bulan 2. Tinggal lagik 10 bulan jer. Sempatkah aku? Takpe, aku nie jenis manusia yg macam kawan aku cakap, yakin 200%. Betul ker? Ahh.. tatau la, tgk la camner nanti.

True love waits - Radiohead <-- lagu tgh layan skarang.

Saturday, February 6, 2010

Saturday Night..

Nah.. it just another saturday nite.
Feels like i need some herbs n spices, so i can feel nices. *weng* *weng*

Gudnite mate..

Friday, February 5, 2010

Commercial Break part yg ke ntah.. maleh nak ushar balek.



Creep by Radiohead.
Good old days, starting to listening this song since i was 16 if im not mistaken. And it is still so damn bloody good to listen it again n again.

Aku Bangga.

Menjadi rakyat malaysia itu mandatori. Sebab kita lahir kat sini. Mati kena lenyek ngan lori itu pulak satu tragedi. Itu dipanggil langgar lari. Tapi tgk pada suratkhabar kat malaysia nie pulak, itu satu lawak yg bleh kita baca dan tgk hari2.

Aku BANGGA jadi rakyat Malaysia.

Membuat tuduhan tanpa bukti yg kukuh, itu fitnah namanya. Tapi kat Malaysia.. ari2 berlaku pun takder hal punya. Sebab negara nie mak bapak dorang yg punya. Buat la jahat dan keji camner sekalipun, takkan dorang nak risau punya. Tapi kita sebagai rakyat..patut tau dan alert akan tanggungjawab dan hak yg kita punya.

Aku BANGGA jadi rakyat Malaysia.

Satu dunia gelakkan negara kita. Kita yg jadi rakyat nie plak takkan la nak terusan memandang sebelah mata? Apa lagi yg mampu kita buat selain dari berkata kata? Nak membantu yg terdaya, aku juga insan yg tak punya banyak harta. Abes la duit rakyat makin banyak dorang sapu ratus ribu juta juta.

Aku BANGGA jadi rakyat Malaysia.

Yang kurik itu kendi, yang merah itu saga, pernahkah kalian mengundi utk menentukan hak yg perlu kita jaga?
Anda mampu mengubahnya. Daftarlah diri anda utk satu perubahan. Bukan utk kita, tapi utk generasi masa depan kita.

p/s : Aku masih tak cukup berani utk berada dalam perjuangan yg macam nie. Tapi aku buat apa yg aku perlu buat sebagai seorang lelaki dan sebagai seorang rakyat malaysia. Teringat lirik lagu radiohead - No surprise "the government.. they dont, they dont speak for us" Di Malaysia.. there is no alarm and no surprise.. we just need to be alert. Sekian.

Monday, February 1, 2010

Simbolika...



Epic...

le le le le le le..

Kadangkala, kita sendirian..kadangkala kita berteman. Termenung... terkaku seharian, umpama layunya sekuntum di taman. Yg akhirnya ilang ditelan zaman.

Hari yg panjang hari yg sunyi. Kudengar titisan hujan tatkala si camar menyanyi. Lalu mataku pejam ku dengar bunyi. Yang kurasa cuma kosong dan sunyi.

Maafkan aku teman, maafkan aku rakan. Kesilapan terjadi disebabkan yg bukan2. Andai ada yg keruh marilah kita jernihkan. Janganlah sampai sesiapa dipinggirkan.

Sekian dulu ngomelan aku. Yang sudah itu anggaplah tak pernah berlaku. Marilah kita sama2 dok pakat tutup buku. Sebab akhirnya sahabat dan rakan itu tetap juga kalian2 dan juga aku.

p/s : ah am a bit moody for this few days. It's a nice day to be alive but still, miserable sumtimes. Hav a nice day me fren.