Sunday, September 6, 2009

Buka puasa lagi.

Ahad 6ptg. Aku dah terpacak di Rumah Titian Kasih atau RTK. Kalau RT jer nanti jadik rukun tetangga takpun rumahtangga jer. Aku kesana atas tujuan menghadirkan diri utk majlis berbuka puasa bersama warga VF yg lainnya. Ada muka yg baru aku jumpa dan juga muka2 yg dah biasa jumpa. Aku sekadar suka memerhatikan telatah orang dan telatah kanak2 kat situ. Tu jer.

Lepas berbuka.. maghrib dan isyak beserta terawih juga disitu. Cuma terawihnya terlalu laju. Kira ok la.. dari takde. Waktu aku tgh dok post menda nie. TV1 sedang menayangkan terawih dari Makkah. Syahdu pun ada.. sedikit terusik hati pun ada.

Masa nak pergi actually nak gi awal, tapi biasa laa.. kalau berjanji ngan orang.. mesti akan ada sedikit problem yg tak disengajakan. Diulangi.. tak disengajakan.. tapi takper laa.. lambat sikit jer. Si dewa ngan hisam lambat sampai sebab tayar moto dia pancit.. tader apa yg dapat aku bantu sebab jauh. Then pergi jemput lak kawan dewa kat setiawangsa then baru gerak gi RTK tadik tuh. Tapi kami selamat pergi dan pulang ke rumah memasing. Alhamdulillah.

Tu jer la aku nak citer.. bukan ada apa sangat. Cuma .. melihat keadaan di RTK, syukurlah yg kita suma punya keluarga dan orang yg saling menyayangi di antara kita.
~end~

No comments: