Monday, June 15, 2009

..........................

I feel good cause i have you father. Tu kata2 yg aku tgk tadik kat ntv7 tapi cambest lak ayat dia tue. Kena lak nak dekat dengan father's day yg aku sendiri tak brapa nak amek tau brapa aribulan. Sebab bagi aku, father's day suppose to be everyday. Camtu la jugak dengan mother's day.

Bila kita dewasa.. ada masa kita tak brapa nak ingat atau tak ambil peduli apa yg parent kita dah buat utk kita. Kita ada bf/gf so.. kita lebihkan jer masa kita dengan dorang sampaikan masa yg kita luangkan utk parent kita macam tak brapa nak ada. Pernahkan kita fikirkan atau kira jam atau masa yg kita luangkan bersama kengkawan berbanding masa yg kita luangkan utk parent kita? Atau adek bradik kita? Tapi orang kata walaupun masa yg kita luangkan tak brapa banyak.. tapi dorang tetap dalam ingatan kita.. yer laa.. air dicincang takkan putus, setiap orang akan ada alasan memasing. Yg masih relevan utk diterima pakai.

Aku buat ayat macam nie bukan apa, sekadar utk mengingatkan diri sendiri yg aku masih ada mereka. Dan sementara mereka masih ada, tugas aku utk menjaga dan melebihkan masa aku dengan mereka tapi.. ermm.. ntah la.. aku pun punya alasan sendiri kenapa aku tak brapa nak slalu dengan dorang. Sama gak cam korang kan? Cuma buatlah sesuatu yg korang takkan sesali setelah mereka tiada atau dalam erti kata lain, hargailah mereka sewaktu mereka masih ada.

Alfatihah dari aku utk seorang sabahat yg baru sahaja kehilangan ibunya Ahad lalu dan itu sedikit sebanyak menginsafkan diri aku dan kengkawan yg lain. utk kengkawan yg masih punya ibu bapa, luangkanlah sedikit masa utk mereka sementara mereka masih lagi belum pergi utk meninggalkan kita buat selamaNya.

I love you mak .. abah. tak lupa juga buat yg terchenta.. thanks sebab sudi hadir dalam hidup aku yg huru hara. Semoga apa yg kita rancang itu menjadi kenyataan.

Assalamualaikum...

4 comments:

cik adza said...

insyallah..~
terharu jea baca..
weekend nih nk g jumpa my mum n my dad..
hehhe~ :D

*semoga apa yg drancang akan menjadi kenyataan - amin*

Mr_Aries said...

cik adza : doakanlah yer.. :"> tengkiuu.. so much.. :">

Mimi^Smudge said...

anak2 mohd zaini mmg pandai menulis..touching2..

moga bahagia dgn yg terchenta..ahaks

Mr_Aries said...

adek : ini namanya menulis ikut skati .. takde kena mengena ngan pandai ataupun tak.. ini apa yg keluar dari hati yg tulus dan suci.. chewahh.. suci la sangat =)) =))