Tuesday, June 2, 2009

Jus Kurus... muahahahah

Terkini dari aku.. Semenjak aku brenti merokok, berat terkini yg aku capai adalah 110kg, sgt malu utk didedahkan.. tapi perlu juga diberitahu sekadar utk memberi semangat pada diri sendiri. Aku ingat dah berpuluh kali aku bagi semangat kat diri sendiri. Bukan makin turun tapi makin naik ada la.. berat dah dowhh..

Tapi takper, mulai hari nie aku sudah menyetatkan diri utk menerai satu produk yg aku sendiri panggil sebagai juskurus. Apa jenis produk aku takleh nak dedahkan buat masa nie sebab aku nak cuba sendiri keberkesanannya. Tapi aku rasa ada antara korang yg tau. Tapi tu la.. just wait n see bak kata omputeh. Bak kata orang melayu lak, tunggu dan lihat. Mungkin aku semakin senang hati kot sampai asyik nak makan jer, tapi tak jugak sebab aku nie jenis yg senang ati ke susah ati ke.. selera makan tetap jer ada miahahahha...

Ketepikan dulu soal tu, skang nie aku nak carik duit lebih jer. Tanak pk menda lain sangat tapi besok.. ari rabu, aku ingat nak pi KLCC utk menghabiskan sedikit sebanyak duit lam kocek utk buat aktiviti yg dah lama aku tak buat bersendirian. Movie marathon at TGV KLCC. Skali skala adalah bagus juga utk bersendirian melakukan aktiviti yg kita suka.

Aktiviti mengetam terpaksa ditangguh ke sedikit masa lagi walaupun aku gian. Sekian saja utk kali ini. Dan macam biasa, walau berat bertambah, walau perut membulat, walau masalah atau apa juga yg melanda diri kita, tak usah risau tak usah gentar tak usah pening kepala. Itu suma perkara perlu dalam hidup dan kita kena selesaikan dengan cara yg terbaik yg kita boleh buat. Teruskan tersenyum cause it's a nice day to be alive. :)

4 comments:

cik adza said...

sape soh mkn ketam byk2..
da laa makan xajak..
makan xigt donia.. mcm tuh laa..
cuba anta sekor dua kt melaka.. ngee~ mesti berat tuh insyallah le turun.. amin~ :D

Mr_Aries said...

cik adza : camner nak anta? lom sempat sampai kang dah abes... :-s

mekasih la doakan ek.. jom kita usaha sesama :-"

Aujinz said...

Bagus bagus... usahakan..dah berjaya, jual kat aku lak jus tue...ekekekeke

Mr_Aries said...

aujinz... bukan masalah dah berjaya ke tak.. masalahnya ada orang dah beriye nak beli.. tapi duit gi tgk wayang lak :-w