Monday, February 2, 2009

Februari..

Aku baru selesai dari terbabit dalam satu majlis anjuran satu komuniti internet. Selesai suda.. actually aku bukan buat apa pun.. skadar menumpang kaki dan membuat apa yg patut, dan alhamdulillah selesai suda event dan berjalan dengan lancar. Agak normal dan tipikal andai ada sedikit kecacatan dan kekurangan disebabkan comittee yg terlibat terdiri dari amatur yg masih lagi boleh dipupuk akan kebolehan memasing.

Rambut suda kembali pendek, perut suda kembali besar, asyik makan sambil ketawa mengekek, sampai bila pun perut takkan kurang dari besar. So..perjalanan dan pertarungan dengan diri sendiri kini bermula. Satu cabaran buat diri sendiri.. Aku kini berkapasiti 105kg. Berat yg paling tinggi pernah aku capai sepanjang hidup aku. Cabaran utk diri sendiri bermula dari 1feb. Adakah akan tercapai? atau sekadar angan belaka.. kita nantikan. Sedikit sebanyak dalam bulan 2 nie atau penghujung bulan 3 akan berkurangan sedikit sebanyak. Harap ada yg menyokong dari belakang. Kesihatan pun tak brapa menentu semenjak dua menjak nie. Harap2 .. dan kalau boleh .. ada yg bleh menegah aku dari merokok.. yg boleh membuatkan aku berhenti merokok. Paru2 pun aku rasa cam dah tak dapat nak tampung akan kapasiti asap yg menyekat pembuluh darah yg semakin tersekat.

Tapi walau apa jua yg terjadi, walau apa jua yg orang kata, dan apa juga pandangan orang pada aku. Ada yg aku terima dan ada yg aku tak ambil peduli sebab aku sentiasa menjadi diri sendiri. Dan tetap juga akan tersenyum sebab aku adalah aku dan bukan orang lain yg boleh menjadi aku. Dan sebab itu aku akan tetap saja tersenyum disebabkan prinsip yg aku pakai. Smile cause it's a nice day to be alive :)

Assalamualaikum..

p/s : ada sesapa yg nak temankan aku layan citer Ong Bak?? \m/

5 comments:

Kuntum Cempaka said...

ko memang debab tu je aku leh komen..jgn marah.huhuhuhuhuhu

Mr_Aries said...

kuntum : tau takper.. dah tau tu.. syyy.. dendiam jer.. jgn bitau orang :))

Oyin said...

kn dh tgk Ong Bak tu [-(
alaaa...klau psl muvi...aku on jer muahahaa
cm x knal aku jer huh!

pasni...klau jmpe aku jgn isap or bwak rokok...klau x, aku buang!!
siyes ni :>

psl pewot...kn dh suh sit up haishhh
degil! degil!

tp demok pn sbb tgh snang ati kn kn kn huhu

Mr_Aries said...

oyin : memang la da tgk ong bak.. tgk pa .. post nie brapa aribulan dowhhh :))

Cik_Iza said...

err..

smoking balek?