Thursday, April 10, 2008

Semalam..

Semalam merupakan hari terakhir aku bekerja seblom bercuti utk seminggu lamanya. Dan semalam juga merupakan hari yg agak membosankan utk aku. Cumanya kiriman sms yg agak menggila dari kengkawan seblom tue sebab dorang suma nak abeskan bonus sms dorang dan aku tatau pesal. Dan tgh hari semalam jugak aku dok layan snooker stelah lebih kurang sminggu gak la tak main.

Malam semalam plak aku lepak uptown stelah lama tak lepak situ, dok lepak ngan mazrin dan jugak bakal bini dia. Aishah nama dia, tu pun setelah dia convert masuk Islam dan nama asal dia pun aku dah lupa. Nak kena check balek lenkali. Tapi kira berterabur gak la aku dok speaking ngan dia. Dan bleh lak dia cakap kat aku soh aku buat balik blog nie dalam bahsa english sebab dia boleh faham dan skang nie dia tak faham sepatah aram pun. Sebab masa awal blog aku nie kunun aku nak buat lam english tapi stelah bertrabur aku trus ilang semangat so buat bahsa aku camnie jer senang sket aku nak mengarang merapu menggaban suma. Bulan 5 nie mebbe dorang akan nikah dan aku doakan yg terbaik buat dorang.

Dan malam semalam jugak aku dengar khabar.. seorang kawan yg pernah aku kenal, kantoi masuk balai. Nama terpaksa dirahsiakan. Dia nie aku pernah nasihat dia suruh berhenti tapi jenis tak makan saman so aku biarkan jer sampai la aku putus kawan ngan dia atas sebab yg aku sendiri jer tau. Tapi malam tadi tup tup kebetulan dia call kawan aku dan aku dapat tau dia kat balai kena tahan dan silap aribulan kena reman dan kalau masuk mahkamah dan kes dibawa mungkin dia akan ditahan selama 2 tahun. Aku pernah cakap jgn dok layan isap menatang tu dia dok layan gak so skang nie pepandai la dia camner dia nak teruskan life dia. Dan aku kesian gak sebenarnya kat dia skang nie sebab dia pernah jadi kawan aku tapi aku tak boleh buat apa pun utk membantu dia.

Dan itu jer la yg berlaku semalam, tiada yg menarik sekadar satu dua perkara jer yg aku rasa tak brapa penting dalam hidup aku. Dan aku pun dah semakin penat ngan life aku sendiri. Penat dowhh.. penat..

2 comments:

kambeng7 said...

saye pun penat macam kayuh beskal tp tak smpai2 ke destinasi.
hurmmm..mebi ade destinasi best kot?? sape tau beb!

jadi mari kayuh lagik! mari!

Oyin said...

penat? xmo penat laa...
meh berkenalan ngan sya...sure anda x pnat hahaha