Sunday, October 18, 2009

Ahad yg takbest..

Ari ahad. Aku ingat lepas keje nak la lelepak kat umah melayan kepenatan diri sambil dok layan2 tv. Tapi.. ada kenduri plak kat bawah umah, aku tak kisah la ada kenduri ke apa ker. Cuma yg cam takbest tue.. dorang pi bantai pasang lagu kuat2 and siap karaoke lagik. Aku tak faham la.. dorang nie buat kenduri ke buat audition karaoke? Perlu ke kita membudayakan karaoke nie pada setiap majlis kenduri kawen?

Aku tak kisah la sebenarnya, aku tau la kenduri kawen tu sekali seumur hidup. Tapi tgk la tempat dan keadaan. Kita hidup berjiran.. agak agak laa...orang lain ari ahad time cuti dok umah nak rehat2 tenangkan kepala. Korang sebab kenduri korang bantai layan karaoke ikut volume sesuka ati. Korang ampeh tau tak.. ampeh. Kang kalau aku maki kata aku tak hormat, tapi camner aku nak hormat kalau korang tak hormat ngan jiran2 korang. Heran betul aku.. nyampah sangat2. Aku nyampah!!! korang tau tak?!!!

Ahh.. lantak korang lah.. nak tanak aku gak yg terpaksa mengalah.. kuar umah.. lepak on9 lam kedai aku lagik bagus ..tension dowhh.. tension..

No comments: