Thursday, September 11, 2008

Jumaat yg sunyi..

Bangun pagi celik mata, buat sikit warming up kasik panas badan.. termenung jap. Then tetiba tergerak pi bilik kekemas baju yg melambak tak basuh. Kalau bukan bulan ramadhan for sure aku antar pi dobi tapi bulan pose nie aku cam agak kering sket so rajinkan la basuh baju sendiri. Sambil basuh sambil dok layan paper.. takder apa yg menarik cuma theo walcott player arsenal jaring hatrick utk England. Diulangi.. Theo Walcott dari Arsenal.

Dan beberapa hari yg lepas plak ada satu kejadian jenayah yg berlaku di shah alam. Seorang wanita yg juga merupakan seorang isteri dan ibu dibunuh dengan kejam oleh perompak dan dua perompak ditembak mati dalam kes tue. Dan baru semalam aku dapat tau yg mangsa merupakan makcik pada seorang kenalan aku. Simpati buatnya dan juga simpati pada keluarga mangsa. Dan bila perkara jenayah semakin berleluasa kebelakangan nie, aku jadi heran dan tertanya-tanya kenapa manusia sekarang semakin kejam? Aku bukan nak kata perompan yg berbangsa Indonesia itu kejam tapi semakin ramai manusia yg kejam sekarang nie. Yg pembunuh tu sah sah la kejam tapi mana pergi penguatkuasa? maksud aku polis. Apa jer yg polis buat sekarang nie? Dok tangkap pembangkang atau diperkudakan? Maaf.. aku tak maksudkan semua polis macam tue. Sebab aku juga ada kawan yg bekerja sebagai polis. Tapi.. entah la.. aku tatau nak cakap camner..


Alfatihah buat keluarga mangsa.. dan astaghfirullah dengan perangai sendiri yg susah nak berubah. Rokok naik harga tapi aku tak boleh nak marah walau naik sampai rm100 skotak pun sebab sememangnya merokok itu tak mendatangkan faedah, tapi aku merokok sebab nak layan feeling aku. Dan aku akui aku semakin ketagih merokok sampaikan bulan puasa nie slalu sangat menggigil menahan diri dari merokok. Semangat aku utk berhenti tak cukup kuat. Aku masih tak punya X factor yg mampu membuatkan aku berhenti dan masih lagi mencarik X factor tu. Kalian2 doakan aku jumpa X factor aku utk segera berhenti merokok. Tapi aku rasa aku akan mati muda kot? Ntah laa..

Sampai sini dulu.. puasa dah menginjak ke hari yg ke 11 dalam diam tak diam. Majlis berbuka posa sana sini tapi tak available utk join. Sekadar dok diam tersenyum sambil mengatakan pada diri, hidup ini kadangkala kelakar .. tapi tak lucu cuma ianya tetap indah utk dinikmati umat manusia selagi mereka masih bernafas.

Assalamualaikum

6 comments:

H said...

haih.
cite pasal nak benti rokok...
besalah rase nye ni.
ciki pun kate nak benti rokok, tapi sampai skang masih je sampoerna menjadi pujaan ati.
:-s

psssst!
kalu dah jumpe cara benti rokok...
msg2 ciki ye?
;)

Mr_Aries said...

kenit : insyaAllah.. tapi nak buat camner.. sendri pun sampai sesak napas dibuatnya.. :))

Oyin said...

xmo jadik hard-smoker dh ler..

*rindu nk naik van ko! hahaha*

Mr_Aries said...

oyin : bulan pose nie dah dapat 2 saman dah :)) saket ati.. ampeh giler

Oyin said...

dh tau xder lesen gi bwak gak apsal??
baik mase pose ni ko gi amik lesen...cepat!

Mr_Aries said...

hek eleh.. kena saman parking laa ngan dbkl.. takder kena mengena ngan statement ngko di atas..

syy.. ngko nih.. tak kaber line aaa

*majuk gak ahhh*