Wednesday, October 31, 2007

Saja-saja jer.

Aku tatau kenapa tapi dengan tiba2 jer aku terfikir akan kisah hidup aku. Tentang wanita dalam kehidupan aku dan tentang kehidupan aku tanpa wanita disisi macam sekarang nie. Dulu masa zaman2 space cop Gaban yg tengah top dengan pertukaran diri dalam 0.5saat, aku pun lebih kurang macam tu jugak. Masa tu zaman baru nak 'up' la bak kata orang. Kengkunun awek pasang sampai 2..3 orang sekali. Sebab dulu aku bley dikategorikan lelaki yg bermulut manis. Orang kata la, tu pun lepas dorang cemolot ngan aku. Tak ker gampang giler ayat aku?

Tapi la nie bila aku hidup sendirian dengan kawan rapat cuma tinggal 2..3 kerat je, baru aku terfikir. Dulu masa ada someone special, aku nie jenis yg tak pedulikan dorang sangat dan kalau putus pun aku bley main blah cenggitu jer. Masa tu aku tak amek port pun kalau dorang maki dalam ati atau sedih cam cipan mati anak ker atau merayu aku balik ke apa ker. Memang ati keras tahap dewa peringkat 18. Memang aku tak pernah ambik peduli. Tapi bila sampai satu tahap yg boleh aku panggil diri aku sendiri sebagai dewasa. Dan bila tahap aku mula main cintan secara sepenuh masa aka serius. Aku plak kena tinggal dengan gf yg aku sayang sebagaimana aku pernah buat kat orang dulu. Mungkin doa bebekas aweks aku zaman gaban tu bebetul kena kat aku sampai sekarang nie. Biasanya doa orang tgh sedih atau teraniaya dimakbulkan. Macam pepatah omputeh tu "what goes around comes around dude!!!" Bukan sekali aku terkena, malah 2 kali but so far blom masuk kali ke 3 laa. Dan aku pernah hampir mereng cam stereng kena pusing time korner baring. But so far, itu semua pengalaman hidup. Dan aku tak pernah takut utk mencuba lagi cuma kali nie aku jadi terlalu atau sangat berhati hati di jalanraya. hehehehe

So, buat korang kat luar tu, hargailah dan sayangi apa yang korang ada walau tak sempurna. Sebab sekali kita terlepas org yg bebetul kita sayang, selamanya dia akan tinggalkan kita. Walaupun selamanya jugak dorang lepak parking dalam hati kita, sekurang kurangnya kalau satu hari nanti aku pergi lepak dunia gaban, at least aku ada bekalan yang kupanggil kenangan terindah utk aku bawak sampai mati. Itu dah cukup buat aku. But heii!!!! Aku belom nak mati lagik laa. Dosa banyak lagi tak tertebus nie. Takut woOOOo kalau mati skang nie. Tapi apapun, sama-samalah kita nikmati hidup kita cause it's a nice day to be alive kan? Peace!!!!

No comments: