Monday, August 30, 2010

Kadangkala..

Kadangkala..
Aku selalu meninggalkannya sendirian...
Kadangkala..
Aku rasakan aku masih aku yg dulu...
Kadangkala..
Aku merasa janggal dengan situasi yg baru...
Kadangkala..
Aku rasa aku juga mengabaikan diriku.

Ada ketikanya..
Aku seolah mengabaikan tanggungjawabku...
Ada ketikanya..
Aku menjadi terlalu bertanggungjawab...
Ada ketikanya..
Aku mahukan suasana yg dulu...
Ada ketikanya..
Aku akui aku punya dunia yg baru...

Tapi itu cuma kadangkala, yg bisa terjadi cuma bila bila, seperti lepak mapley pekena teh O dan mamak terlupa nak taruk gula, asam garam hidup yg takkan membuatkan kita jadi gila, sebab ini kenyataan hidup yg perlu kita hadapi sampai bila bila, jangan jadikan kesukaran hidup ini sebagai alasan pula, sebab itu digalakkan melakukan perkara yg wajib padaNya pula, kelak nanti besar ganjaran dan pahala, dan sahabat2ku sekalian bagaimana pula? sila la bertindak mengikut akal di kepala, sebab hidup ini sebenarnya indah cuma kadangkala agak gila gila :)

5 comments:

!eNa PnG said...

kadangkala apa yang kita lakukan hanyalah atas permintaan
kadangkala hati terusik bila kita tak dapat lakukannya
kadangkala sukar membenarkan hati mengikuti segala perilaku
kadangkala kita perlu sedar ada yang menanti dihadapan
kadangkala kita terlalu mengharapkan sesuatu

pabila kadangkala berlaku,haruslah kita sedar ia hanyalah kadangkala....:)

Aujinz said...

kadang kadang ..
kita mahu yang lama..
kadang kadang..
kita tak bersedia dengan yang baru..

kadang kadang..
kita lupa..

Mr_Aries said...

wahhh.. makin pandai lak kalian kalian :)) :))

Cik Yana said...

saya pun kagum dgn abg2 dan kakak sy ni <3

Mr_Aries said...

sekalian suda semakin maju :D