Tuesday, November 27, 2007

Nikmat Hidup

Aku tak tahu kenapa, tapi sekarang nie aku banyak tersenyum. Bukan nak kata buang tebiat, tapi aku memang sker tersenyum walaupun senyuman aku takla semanis mana pun. Tader yg akan terpikat pun dengan senyuman aku. Tapi aku punya sebab sendiri utk tersenyum lebar. Senyum yg lahir dari hati aku sendiri, senyum yg bagi aku tersimpan seribu makna dan membuatkan aku rasa aku semakin muda. Ye ker aku muda? Aku dah 31 dah pun tapi perangai aku tak macam orang yg berumur 31 dan orang cakap aku tak nampak cam 31 pun. Betul ker? Wallahuallam.. itu aku tatau sebab aku tak boleh nak judge diri aku sendiri.

Tapi start next week, aku nak tgk wayang...takpun gi main bowling ker. Tapi tak kisah la samada aku pegi sesorang ke atau ngan sapa ker, janji aku nak kluar dari kepompong life aku skang nie. Ada brani? Jom join ngan aku. Masalah dalam diri aku memang ada. Semua orang ada masalah tapi cuba korang bayangkan. Utk korang yg punya masalah yg besar laa.. apa kata korang angkat satu cawan kaca dan luruskan tangan korang sambil memegang cawan kaca tue. Berapa lama korang boleh bertahan? Dan apa pula yg akan terjadi? Berat cawan tu akan tetap sama tapi tangan korang akan merasa lenguh dan letih. Apa kata cawan tu korang anggap sebagai masalah korang, korang letak balek.. rehatkan dia dan lupakan dia utk beberapa ketika sampai tangan korang dah ok balek. Lepas tu baru korang angkat balek cawan kaca tue. Sama gak macam masalah, ada ketikanya kita kena lupakan masalah buat seketika dan buat benda lain yg takder sangkut paut dengan masalah yg kita ada. InsyaAllah.. kita akan dapat jawapan pada masalah kita. Sounds simple kan? Walau tak semuda yg disangka, tapi kalau kita tak cuba kita tatau kan?

Tu jer kot buat arini. Nak ngarut lelebih pun aku tatau tapi one thing for sure, im happy to be me. And happy to be someone for someone. Hahahahaha.. this is only the same story but different chapter. :) And by the way.. its a nice day to be alive kan? Peace!!!

No comments: