Tuesday, November 13, 2007

10 November di Malaysia.



Kdt to Jinggo for this photo.

Jarang sangat ada masa utk masukkan entry dalam nie. Sebab bebaru nie aku sangat rasa teruja melihat kebangkitan rakyat yg dilabelkan sebagai Gelombang Kuning. Yang mana perarakan dan perhimpunan lebih 100,00 rakyat negara kita tanpa mengira kaum, bangsa dan agama. Bersatu dan berarak menujuk ke Istana Negara utk menyampaikan memorandum pada Yang DiPertuan Agong. Dan rata-rata ramai yg memakai baju kuning tanda diraja, tanda setiawakan dan tanda semangat cintakan negara yang berdaulat. Dan perarakan juga sebagai protes pada kerajaan yang dilihat sebagai amat lemah. Dari segi kepimpinan dan juga dari berbagai segi lagi. Aku tatau nak cakap apa pasal nie sebab aku bukan orang politik tapi sekurang-kurangnya aku sebagai seorang rakyat Mesia yg kerdil, aku dapat melihat akan perbezaan pada kepimpinan dan jugak tahu utk menilai walaupun kekadang aku jugak buat dosa dengan sengaja.Cuma satu jer aku nak ajak korang kalau korang nie memang rakyat Malaysia yang prihatin. Jadikanlah hari Sabtu setiap minggu hari utk kalian memakai baju kuning. Praktikkan dan nyatakan sokongan pada kebangkitan rakyat.

No comments: