Friday, February 5, 2010

Aku Bangga.

Menjadi rakyat malaysia itu mandatori. Sebab kita lahir kat sini. Mati kena lenyek ngan lori itu pulak satu tragedi. Itu dipanggil langgar lari. Tapi tgk pada suratkhabar kat malaysia nie pulak, itu satu lawak yg bleh kita baca dan tgk hari2.

Aku BANGGA jadi rakyat Malaysia.

Membuat tuduhan tanpa bukti yg kukuh, itu fitnah namanya. Tapi kat Malaysia.. ari2 berlaku pun takder hal punya. Sebab negara nie mak bapak dorang yg punya. Buat la jahat dan keji camner sekalipun, takkan dorang nak risau punya. Tapi kita sebagai rakyat..patut tau dan alert akan tanggungjawab dan hak yg kita punya.

Aku BANGGA jadi rakyat Malaysia.

Satu dunia gelakkan negara kita. Kita yg jadi rakyat nie plak takkan la nak terusan memandang sebelah mata? Apa lagi yg mampu kita buat selain dari berkata kata? Nak membantu yg terdaya, aku juga insan yg tak punya banyak harta. Abes la duit rakyat makin banyak dorang sapu ratus ribu juta juta.

Aku BANGGA jadi rakyat Malaysia.

Yang kurik itu kendi, yang merah itu saga, pernahkah kalian mengundi utk menentukan hak yg perlu kita jaga?
Anda mampu mengubahnya. Daftarlah diri anda utk satu perubahan. Bukan utk kita, tapi utk generasi masa depan kita.

p/s : Aku masih tak cukup berani utk berada dalam perjuangan yg macam nie. Tapi aku buat apa yg aku perlu buat sebagai seorang lelaki dan sebagai seorang rakyat malaysia. Teringat lirik lagu radiohead - No surprise "the government.. they dont, they dont speak for us" Di Malaysia.. there is no alarm and no surprise.. we just need to be alert. Sekian.

2 comments:

Aujinz said...

hhahahha...bagus laa bro..

aku sajes..kalau nak suka suka..layan lagu nie..

Tenacious D - Government ***k

kat u tiub ade..:))

Mr_Aries said...

hahahaha.. layan bro jgn tak layan.. :D